środa, 17 lipca 2013

Joanna, Z Apteczki Babuni, Szampon nawilżająco - regenerujący z ekstraktem z miodu i proteinami mlecznymi


Dziękuję za wszystkie komentarze pod poprzednim postem :). Nie sądziłam, że moje włosy są aż tak długie :).
Dość długo trwało przygotowanie kolejnego postu, bo to moja pierwsza recenzja kosmetyku. Jestem amatorką w określaniu składu, dopiero wszystkiego się powoli uczę, więc wszelkie konstruktywne uwagi są mile widziane :). Przepraszam również za brak własnych zdjęć, ale nie zdążyłam ich zrobić :(.

Joanna, Z Apteczki Babuni, Szampon nawilżająco - regenerujący z ekstraktem z miodu i proteinami mlecznymi





Od producenta:


Szampon nawilżająco-regenerujący dzięki zawartości składników naturalnych korzystnie wpływa na poziom nawilżenia włosów, poprawia ich wygląd i kondycję.

W rezultacie otrzymasz:

- Dokładnie i skutecznie oczyszczone włosy i skórę głowy

- Włosy gładsze i milsze w dotyku

- Sprężyste i bardziej lśniące


Skład kosmetyku:
  • Aqua- woda
  • Sodium Laureth Sulfate- SLES, bardziej łagodna forma SLS, środek którego zadanie polega na usuwaniu tłuszczu i brudu z czyszczonej powierzchni. Usuwa także tłuszcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszej skóry. Zmienia pH skóry. 
  • Sodium Chloride- chlorek sodu, ma za zadanie zagęszczać, niestety również może wysuszać
  • Cocamidopropyl Betaine- substancja aktywnie myjąca, bardzo łagodna dla skóry i błon śluzowych 
  • Glycereth-2 Cocoate- środki rozpuszczające 
  • Cocamidopropylamine Oxide- zapobiega elektryzowaniu się włosów, właściwości myjące i nawilżające
  • Polyquaternium-7, utrzymuje wysoki poziom nawilżenia skóry.
  • Mel Extract- Ekstrakt miodowy
  • Hydrolyzed Milk Protein- Zmniejsza elektryzowanie się włosów, działanie nawilżające i zmiękczające
  • Propylene Glycol- alkohol dwuhydroksylowy, działanie nawilżające
  • Panthenol, prowitamina B5- działanie nawilżające
  • Citric Acid- Kwas cytrynowy
  • Disodium EDTA-chroni kosmetyk przed zepsuciem.
  • Parfum- substancja zapachowa
  • DMDM Hydantoin-Substancja konserwująca,
  • Methylchloroisothiazolinone- Substancja konserwująca, która uniemożliwia rozwój i przetrwanie mikroorganizmów w czasie przechowywania produktu
  • Methylisothiazolinone- Substancja konserwująca.
Moja opinia:

Opakowanie:


Buteleczka ma 300 ml. Włosy myję codziennie, a sam szampon starczył mi na ok. 3 miesięcy, przy czym nie stosowałam go codziennie. Jedynym minusem jest brak przezroczystości i fakt, że nie można kontrolować ilości zużycia. 

Konsystencja: 

Szampon jest średnio gęsty, ale wystarczy mała ilość do umycia. Dobrze się pieni.

Ogólne wrażenia:

Szampony z serii "Z apteczki babuni" stosuję już od dłuższego czasu, używałam je jeszcze w starszej wersji opakowania. Zazwyczaj jednak z półki biorę wersję dla włosów wypadających z skrzypem polnym. Producent kusi nas miodem i proteinami, niestety kupując szampon nie zwróciłam uwagi na skład, teraz dopiero widzę, że zawiera SLES i chlorek sodu dość wysoko. Moja skóra głowy nie jest wrażliwa i nie zaobserwowałam u siebie przesuszenia ani żadnych reakcji alergicznych. Proteiny i ekstrakt miodowy są dopiero w środku... Nie sugerując się składem moja ocena byłaby w 100% pozytywna. Moje włosy po nim były gładkie, puszyste i lśniące. Nie obciążał. Dobrze się pienił i był wydajny.Ułatwiał również rozczesywanie włosów. Świetnie także sprawdzał się przy zmywaniu oleju i kremu. Zapach mnie zauroczył, a cena jest bardzo kusząca. Czy kupię go ponowni? Prawdopodobnie tak. 

Cena- ok. 6 zł, dostępny w drogeriach. 

10 komentarzy:

  1. Nie mówię, że nigdy - też jadam słodycze, ale jako dodatek do posiłku np. śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma opcji u Ciebie dodaj do obserwowanych, z pewnością bym dodała, bo Twój blog zapowiada się ciekawie :) Skład kosmetyków jest bardzo ważny. Tego szamponu nie znam, ale SLS to chyba nic dobrego, prawda? To są silikony, które wygładzają włosy, a w rzeczywistości je wysuszają...?

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny ten szampon ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mi on w ogóle nie odpowiada, włosy są jakieś takie smutner, bez wyrazu...

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się Twój opis produktu, to że opisujesz każdy element składu tłumacząc za co odpowiada. Pewnie skuszę się na ten szampon :) Super :) Dodaję do obserwowanych, ale nie dlatego, abyś mnie też przyjęła.. za stara jestem, żeby się w to bawić ;p obserwuję dlatego, że bardzo mi się podoba Twój blog, za to, że można się z niego dużo mądrego dowiedzieć :)
    Ja też lubię testować nowe produkty do włosów i ostatnio się wzięłam z promocji w Rossmannie ten nowy szampon australijski.. nie wiem jak on się dokładnie nazywa, ale pewnie wiesz o jaki chodzi :) Pięknie pachnie gumą balonową, ale dostałam po nim łupieżu :(

    OdpowiedzUsuń
  6. hm ciekawe jak by sie sprawdził przy kręconych....


    PS. wyłącz jak możesz weryfikacje obrazkową - dla ogólnej wygody komentujących :DDD

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe. Moja skóra głowy jest bardzo wrażliwa, więc nie wiem jaka była by reakcja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie miałam tego szamponu. Jeśli starasz się unikać SLS i SLES to polecam Ci szampony od Green Pharmacy. Włosomaniaczką jednak nie jestem i ograniczam się do szamponu oraz odżywki w pielęgnacji swoich włosów.

    Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i pozostawiony komentarz. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. czyżby włosomaniaczka? jeśli tak, to cześć! :)) hah ja aktualnie stawiam na Alterrę, ale przez dość dłuuugi czas używałam BD :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobrze poszła Ci ta pierwsza recenzja ;) Ja jeszcze nigdy nie miałam żadnego szamponu z Joanny. Też nie mam raczej wrażliwego skalpu, ale aktualnie używam szamponu Love 2 Mix (chili i pomarańcza).

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń